Monday, January 31, 2011

Cara Pikat Hati Wanita

Terdapat beberapa cara untuk memikat wanita, ia bergantung pada cara masing-masing. Ada cara ‘Gentlemen’ dan cara paling tidak berkesan ialah cara tidak ‘Gentlemen’ langsung. Jika anda tengah lepak di tepi tembok atau di kedai kopi sambil “pheeweet” sana sini,” Hai! Kak Long nak pergi mana tu”, lebih baik berdiam diri sahaja. Memang ia akan membuatkan orang

dipersekitaran anda meluat dengan anda. Ia sebenarnya tidak menggambarkan ke maskulinan seorang lelaki, percaya lah nasihat TL.

Hari ini kami akan memberi tips ‘pintas’ berkesan bagaimana anda boleh memikat wanita dan pada masa yang sama tidak membuang masa anda memikat wanita yang tidak berminat dengan anda.

seks info, sex, sex info, cerita artis

Sekiranya pada suatu hari anda berjalan dan terserempak dengan wanita yang boleh dikatakan ‘hot’ dan anda fikir tidak mungkin anda akan dapat dia, sebenarnya sangkaan anda itu mungkin meleset. Kerana anda kena pegang satu prinsip, belum cuba belum tahu.

Tips 1

Tindakan pertamanya ialah anda mesti perhatikan dahulu pergerakan sidia, tingkah lakunya. Pandang wajahnya dengan penuh tekun serta minat yang mendalam. Sudah tentu sidia akan perasan yang anda sedang memerhatikannya. Sidia akan berpaling pada anda dan anda mesti tetapkan pandangan anda pada matanya sambil senyuman dan ‘wink’ (naikkan kening anda). Sidia akan tersenyum. Tindakan serta merta anda ialah menyapa padanya dengan menyebut ‘hai’. Sidia akan membalas samada hanya dengan senyumannya lagi atau membalas sapaan anda tadi.

Anda tidak perlu mengambil berat sangat samada sidia minat atau tidak, kerana isyarat yang anda tunjukkan tadi sudah memberitahu bahawa anda ingin berkenalan dengannya.

Jika sidia berminat, dalam perjalanan dia hendak meninggalkan anda, sidia akan menunjukkan reaksi yang dia berminat dengan anda. Sebagai contoh: sidia akan berpaling sekali lagi, menggelengkan kepala sambil tersenyum, atau isyarat menunjukkan yang anda bertuah ialah sidia seolah-olah melambat-lambatkan pergerakannya untuk meninggalkan anda.

Tips 2

Jika sidia ada respon terhadap anda, wajib anda mintak nombor ‘handphone’ nya. Kebarangkalian yang tinggi anda akan menyesal dan tidak habis-habis memikirkan tindakan tidak mengambil nombornya atau anda berkata dalam hati “bodohnya aku tak ambil nombor dia tadi.. aduhh”. 90% anda tidak akan dapat berjumpa dia lagi.

Tips 3

Jika sidia tidak berpaling pada anda, atau tidak menunjukkan sebarang reaksi (mesti naluri anda dapat kesan), anda jangan membuang masa anda terhadap wanita tersebut. Cari sahaja yang lain.

Saturday, January 29, 2011

liga super dah bermula

rasa xsbr bila nak lihat pemainan liga tempatan kita..nak tahu siapa yang lebih hebat..
ada kah kuasa bola dari pantai timur lagi atau sebaliknya..marilah kita semua ke stadium negeri masing-masing untuk melihat pemain bola sepak bermain samaada dalam taraf kampung atau antarabangsa..ini berikutan daripada kejayaan pasukan negara dalam memenangi piala AFF yang menbangkitkan semangat peminat-peminat bola sepak untuk datang ke stadium..jikalau pemain pasukan negeri bermain dengan bagus akan menyebabkan peminat datang ke sana sehingga dapat menaikkan semangat..pada musim ini tidak boleh dikatakan pasukan selangor atau kelantan akan menjuarai liga super atau piala malaysia kerana semua pasukan telah mengambil pemain muda dalam pasukan mereka..contohnya harimau muda A, walaupun mereka masih muda tetapi mereka sudah menimba pegalaman beraksi di luar negara.mereka sudah mula bersaing dengan pasukan luar yang tubuh mereka lebih besar dan laju dari segi perlawanan..semoga mereka selamat brjuang

Wednesday, January 26, 2011

sesiapa yang berminat..

Pendudukan Jepun dan Ekonomi Tanah Melayu

Isi-isi penting
. Kepentingan Tanah Melayu kepada Jepun
. Keadaan ekonomi Tanah Melayu semasa pendudukan Jepun
. Polisi-polisi ekonomi Jepun di Tanah Melayu
. Pengukuran sumbangan Jepun dalam memajukan ekonomi Tanah Melayu

Kepentingan Tanah Melayu kepada Jepun
. Memperbaiki kelengkapan tentera yang rosak dan menjadi pusat simpanan senjata.
. Menyediakan sumber bekalan tentera.
. Mendapatkan sumber bahan mentah bagi memenuhi keperluan industri Jepun. Jepun sebagai sebuah kuasa imperialisme Timur datang ke Tanah Melayu adalah disebabkan oleh aspek-aspek yang berikut:

A. INDUSTRI:
Untuk mendapatkan bahan mentah dan memasarkan barangan keluaran mereka setelah semua kuasa besar seperti Inggeris, Perancis, Amerika Syarikat, dan Belanda sepakat untuk menghalang Jepun mengembangkan ekonominya.

B. POLITIK:
Bagi memecahkan monopoli kuasa barat yang menguasai wilayah Timur yang mengawal pengembangan ekonomi dan politik untuk kepentingan kuasa mereka dan rakan-rakan benua mereka.

C: EKONOMI
Penguasaan ekonomi menjadi matlamat apabila Jepun gagal menunaikan slogan politik mereka Lingkungan Sekemakmuran Asia, dan Asia bagi orang Asia yang membolehkan Jepun sebagai pemimpin Asia untuk membebaskan negara-negara Asia daripada cengkaman Barat. Sebaliknya Jepun mencengkam negara-negara tersebut untuk perkembangan ekonomi mereka.

Keadaan ekonomi Tanah Melayu semasa pendudukan Jepun

. Segala kelengkapan dan bekalan bahan mentah musnah. Inggeris menjalankan Dasar Bumi Hangus dengan membakar semua gudang-gudang simpanan makanan, terutama beras.
. Keadaan saliran dan bekalan air musnah. Jepun tidak berupaya untuk membaiki semula keranan kekurangan alat ganti dan tenaga buruh. Kesannya, ia menghalang pembangunan pertanian.
. Tidak ada urusan perdagangan sama ada dalam negeri atau luar negeri kerana dihalang oleh tentera berikat. Keadaan luar disekat oleh tentera laut berikat dan di dalam negeri oleh pergerakan bawah tanah seperti MPAJA. Selalu menyerang hendap konvoi bekalan makanan Jepun.
. Tidak ada pengeluaran bahan mentah dan jika ada harganya sangat mahal. Sebagai contoh pengeluaran hasil galian menjunam dengan hanya empat buah lombong bijh timah beroperasi di Johor. Sebelum itu pada 1939 sebanyak 70 buah, 1941 63 buah. Bagi lombong besi, boksit dan arang batu, tidak ada aktiviti dijalankan, tetapi pada tahun 1939 sebanyak 2 buah lombong yang menjalankan setiap aktiviti perlombongan. Jumlah keseluruhan perlombongan menurun daripada 76 buah pada 1939 kepada 4 buah pada 1946.
. Ekonomi Tanah Melayu berbalik asal dengan menjalankan ekonomi sara diri, iaitu dengan menjalankan tanaman di halaman rumah. Tanaman yang ditanam, bukan sahaja sayur-sayuran , tetapi padi.
. Bekalan makanan yang berkurangan menyebabkan berlakunya catuan makanan. Kad-kad catuan diedarkan bagi mengawal taburan makanan kepada penduduk.
. Berlaku sorokan barang-barang keperluan sebab keutamaan diberikan kepada askar dan pekerja-pekerja Jepun.
. Taburan wang begitu berleluasa tanpa kawalan daripada bank pusat. Keadaan ini berlaku disebabkan semua batalion tentera boleh mencetak wang. Kesannya:

. Nilai wang terlalu rendah
. Peningkatan kadar inflasi
. Masyarakat lebih tertumpu kepada pekerjaan sendiri.

. Pada peringkat awal pendudukan, kecurian sering berlaku, tetapi dapat diatasi dengan hukuman yang berat.

Tawaran dan peluang pekerjaan merosot.
Polisi-polisi ekonomi Jepun di Tanah Melayu

Matlamat utama Dasar pembangunan Ekonomi:
. Memastikan bekalan makanan mencukupi.
. Mengurangkan kadar inflasi.
. Merendahkan harga barangan

Langkah-langkah yang diambil:

Dasar Kewangan
. menggalakkan penyimpanan di Pejabat Pos.
. menghadkan pengeluaran wang simpanan. Sebagai contoh: penduduk Muar, Johor Baharu dan Batu Pahat boleh keluarkan sebanyak $300.00 sahaja. Bagi penduduk Kota Tinggi, Tangkak, Pontian, dan Mersing $200.00 sahaja.
d. pengeluaran perlu disertakan dengan boucer dan perlu mendapat kelulusan daripada District Tresurer for Payment.
. penjualan tiket-tiket loteri kepada penduduk.
. Melantik Southern Region Developement Bank bagi mengawal pengeluaran wang.

Dasar Pertanian
. Menubuhkan labour corp bagi megatasi masalah buruh untuk menggerakkan aktiviti pertanian.
. Menggalakkan penduduk menjalankan aktiviti pertanian sara diri.
. Catuan makanan. empat kati beras untuk dewasa dan dua kati untuk kanak-kanak serta sati kati gula pasir.
. Penebangan kawasan hutan dan ladang getah bagi penanaman padi.
f. Memberikan bantuan subsidi kepada pengusaha yang menjalankan pertanian secara komersial seperti yang berikut:
i. $25.00 setiap ekar bagi membersihkan hutan dara dan membakarnya selepas Oktober 1943.
ii. $15.00 setiap ekar bagi tanah di (I) dan ditanami dengan padi.
iii. $10.00 setiap ekar bagi tanah seperti (I) jika ditanami dengan jagung, keledek atau ubi.
iv. Sesiapa yang mengusahakan tanaman di dalam ladang getah dan kelapa selepas Oktober 1943 akan diberi subsidi sebanyak $15.00 setiap ekar. Walaupun begitu mereka yang menanam dengan padi huma akan diberi sebanyak $10.00.


: Kawalan Komoditi dan Taburan Makanan
. Setiap konvoi makanan diiringi oleh sepasukan tentera Jepun.
. Penubuhan persatuan sepert Johor State Goverrment Service Consumer’s Association bagi membantu kakitangan kerajaan memperoleh sumber makanan.
. Pengawalan penyelewengan edara makanan. Diwujudkan jawatan Pengawal Makanan bagi menentukan pengedar menjualkan makanan kepada penduduk dan bukan kepada pergerakan anti-Jepun.
. Menghalang dan menghukum penyorok makanan dengan hukuman bunuh selain mengharamkan aktiviti orang tengah.

Kesan kemelesetan ekonomi dari sudut sosial.
. Berlaku kebuluran dan masalah sosial.
. Peningkatan penyakit dan kematian.
. Kekurangan ubatan dan zat makanan.
. Wujud pekerja sukarela membaiki kemudahan awam di tempat masing-masing.
. Kelunturan akidah Islam di kalangan orang-orang Melayu.

sumbangan Jepun dalam memajukan ekonomi Tanah Melayu

Perbincangan mengenai sejauh mana kejayaan dan sumbangan Jepun untuk membangunkan ekonomi Tanah Melayu perlu dilihat dari sudut kejayaan dan kegagalan tindakan-tindakan dan langkah-langkah yang diambil oleh Jepun. Dari sudut dasar yang diambil sememangnya Jepun cuba mengurangkan masalah kemelesetan ekonomi, tetapi dari sudut kejayaan Jepun tidak menunjukkan kejayaan yang boleh dikaitkan dengan sumbangan cemerlangnya. Hal ini dapat dibuktikan dengan keadaan masyarakat yang tidak berubah sejak pencerobohan Jepun pada Disember 1941.


Ekonomi Tanah Melayu Mundur Selepas Kedatangan Jepun

Dengan kata lain Jepun telah mengundurkan ekonomi Tanah Melayu ke belakang. Hal ini kerana dari sudut matlamat sahaja Jepun tidak berusaha untuk menunjukkan kesungguhan yang nyata. Boleh dikatakan Dasar Ekonomi Jepun di Tanah Melayu telah dicampuradukkan sehingga matlamatnya tidak berfungsi. Dalam mementingkan bekalan makanan mencukupi Jepun telah memusnahkan asas ekonomi Tanah Melayu sebagai pengeluuar getah dan timah yang utama. Aktiviti-aktiviti ekonomi ini merupakan ekonomi teras kepada Tanah Melayu semasa zaman pendudukan Inggeris. ( Rujuk jumlah lombong yang dilombong di Johor sebagai perbandingan ) Bekalan makanan merupakan isu yang terpenting, maka Jepun telah memusnahkan ladang-ladang getah dan digantikan dengan tanaman seperti padi, jagung, keledek, dan ubi. Sebenarnya dasar yang diambil ini tidak begitu berjaya disebaliknya ia membangkitkan rasa kecewa masyarakat Melayu kerana banyak tanah simpanan Melayu telah diserahkan kepada orang-orang Cina. Malahan usaha yang dijalankan ini masih lagi tidak mencukupi kerana sehingga penyerahan kalah Jepun masyarakat Tanah Melayu masih lagi menghadapi kekurangan makanan, terutama masyarakat bandar.


Nilai Mata Wang Jatuh

Kegagalan ini dapat dimengertikan kerana para penanam tidak menghargai wang. Nilai wang telah jatuh begitu teruk. Perkara yang penting ialah bagaimana mereka dapat mengisikan perut dengan makanan. Lagipun mereka tidak mempercayai sah laku wang Jepun yang dicetak secara berleluasa sehingga ada yang tidak mempunyai nombor siri. Walaupun Jepun berusaha berkempen supaya masyarakat menabung, tetapi masyarakat tidak perlukan wang, dan nilai wang yang diragui menyebabkan aktiviti ini tidak berkesan. Ini kerana setiap pasukan tentera Jepun akan mencetak wang tanpa kawalan.

Kemajuan ekonomi biasanya dikaitkan dengan perkara-perkara berikut:
2. Banyaknya peluang pekerjaan.
Semasa zaman pendudukan Jepun peluang pekerjaan semakin berkurangan.
3. Kemakmuran bekalan

a. bahan makanan
b. kemudahan asas
c. pakaian dan bahan keperluan harian
d. taraf kesihatan
e. kadar kematian dan hidup

Semua keadaan ini tidak dinikmati oleh masyarakat Tanah Melayu
4. Tidak ada atau sangat kurang berlakunya aktiviti kecurian, penyorokan, dan penipuan oleh pengedar.
5. Tiada catuan bahan mentah. Wujudnya pencatuan makanan dibuktikan dengan adanya kad-kad catuan makanan bagi setiap ahli keluarga.
6. Nilai wang tinggi. Dengan kata lain nilai inflasi berkurangan. Dalam zaman Jepun wang tidak bernilai kerana tidak terdapat bahan yang boleh dibeli.
7. Ekonomi ekspot yang dipelopori oleh Inggeris bertukar kepada ekonomi sara diri, kerana Jepun lebih menggalakkan petani menanam tanaman makanan . Mereka yang berbuat demikian diberi imbuhan dan bantuan. Selain itu, ladang-ladang getah ditebang untuk memberi laluan tanaman makanan.

CHELSEA have failed with a stunning £52million swoop for Sergio Aguero and Diego Godin, claim Atletico Madrid.





The Spaniards insist the Blues offered that amount but they are refusing to sell either Argentina hitman Aguero or Uruguay's Godin.

Real Madrid also tried to nab Aguero, 22, by meeting his £38million get-out clause - but they too were turned away by their La Liga rivals.

Aguero has bagged 89 goals in 217 games for Atletico, while 24-year-old defender Godin has 43 international caps and three goals.

Atletico general director Miguel Angel Gil Marin said: "Yesterday I received an offer of £38m from Real Madrid for Aguero and I said 'no'.

"This very week Chelsea were giving me £52m for him and Godin and I told them exactly the same thing.

"I won't negotiate the sale of Aguero with Real Madrid or any other club - not now and not in the summer, either."

bila hujan..

kepada sesiapa yang ingin kongsi pandangan dengan aku pasal hal bila memandu ketika hujan blh lah kongsi pengalaman di blog aku..ini kerana berbagai pandangan yang aku terima daripada kawan-kawan aku bila memandu ketika hujan..contohnya bila kita melalui kawasan air ketika jangan tekan brek ini kerana akan menyebabkan sistem brek tidak akan berfungsi..aku pun tidak berapa reti sangat.apa yang aku luahkan ini adalah daripada pandangan orang...klu memandu ketika hujan hendak membawa bawah dari 100km/j.ini kerana apabila kita membawa kereta lebih daripada hadlaju akan menyebabkan kita mengalami kemalangan. pada musim perayaan tahun baru cina ini.kita hendaklah ingat kepada orang yang tersayang ketika memandu..pasti semua jalan raya di malaysia akan penuh dengan kenderaan pada musim ini..jikalau ingin ke pantai timur dijangka hujan akan turun sehingga musim perayaan tahun baru cina.

gambar kemalangan maut

Monday, January 24, 2011

zaman sekarang bahaya

aku geram betul bila nama aku digunakan oleh pihak lain dalam urusan diaorang..dahlah pakai nama aku..lepas 2 pihak yang berkenanan cari aku pulak..
sedang kan aku xada pun barang diaorang..contohnya adik aku..pihak bank cakap dia ada pinjaman tapi adik aku nafikan..begitu juga ayah aku, siap ayah aku maki diaorang balik..klu ayah aku pinjam dah lama aku minta sikit dia duit..tapi xada pun. ayah aku suruh diaorang bawa kes ini kat mahkamah.
zaman sekarang kena jaga samaada ic , fon semua cara diaorang blh dapatkan peribadi kita..sepatutnya kerajaan kena kawal sikit hal-hal macam ini.aku bukan nak kutuk kerajaan tapi bila nama kita disenarai hitamkan oleh bank ke apa ke..susah kita nak buat pinjaman atau nak niaga...
kadang -kala masyarakat luar yang guna peribadi kita..klu berlaku kes bunuh macam mana..itu klu ic hilang..polis akan cari ic dulu..masa itu kita sudah kena belasah teruk..lebih baik kita berhati-hati sekarang.jangan mudah caya kat orang di samping kita

Thursday, January 20, 2011

Fairuz’s selection based purely on merit, says Syed Zainal

ALENCE (France): The naming of Malaysian Fairuz Fauzy as the reserve driver for F1 team Lotus Renault GP is not a marketing or patriotic gimmick, insist the team’s backers Proton.

Proton managing director Datuk Syed Zainal Abidin Tahir, who is in France to witness the Proton Motorsports Rally Team in action for the Monte Carlo Rally, said that Fairuz’s selection was based purely on merit.

“We have seen and learnt how things have gone terribly wrong when a driver is hired based on non-competitive reasons,” he said yesterday.

“Fairuz has the needed experience, having competed at various levels, including GP2 races. Lotus Renault GP moved in to sign him when we found out that Lotus Racing were releasing him.”

Syed Zainal added that Fairuz would have his work cut out for him in Lotus Renault GP and would have to prove his worth, just like any other member of the team.

“Just because Fairuz is a Malaysian does not mean that he will have it easy or that the path is clear for him to take up one of the two racing seats in the future,” he said.

“He will be judged on his efforts and if he performs well, he will be considered for promotion to compete in F1 races.”

Last season, the 28-year-old Fairuz drove in several Friday practice sessions for the Air Asia-backed Lotus Racing.

Meanwhile, Syed Zainal said that Proton were working with various authorities for Malaysia to host a leg of the highly popular Intercontinental Rally Championship (IRC) series.

“Proton’s involvement in the IRC and APRC (Asian Pacific Championships) has increased Malaysians’ interest in the rallying scene. It will be good if we are able to host an IRC rally, hopefully in the next three years.”

At present, all the 12 legs on the IRC calendar are hosted in Europe.

Hu rapped by U.S. Congress, assures China is no threat

WASHINGTON/CHICAGO (Reuters) - Chinese President Hu Jintao got an earful from U.S. lawmakers on North Korea and human rights on Thursday, but tried to assure the United States that China's military and trade policies were not a threat.

China's President Hu Jintao delivers remarks to the U.S.-China Business Council in Washington, January 20, 2011. (REUTERS/Jim Young)

Hu wrapped up the Washington leg of a four-day state visit with a call on leaders of the U.S. Congress and a speech to businessmen that stressed China-U.S. collaboration and played down disputes between the world's top two economies.

"We do not engage in an arms race or pose a military threat to any country. China will never seek hegemony or pursue an expansionist policy," he told a gathering hosted by the U.S.-China Business Council.

On trade, Hu highlighted figures that showed that cheap Chinese exports had saved American consumers $600 billion over the past decade and said his country has become the biggest source of profits for many U.S. firms.

"Even in 2008 and 2009, when the international financial crisis was most severe, over 70 percent of American companies in China remained profitable," he said a day after the two countries signed deals they said were worth $45 billion.

Hu did not address the currency issue that has exercised many U.S. lawmakers, who argue that China keeps its yuan weak to boost exports -- costing millions of U.S. jobs and increasing a trade gap that Washington puts at $270 billion.

President Barack Obama urged Hu during their White House summit on Wednesday to let the value of the yuan [CNY/] rise against the dollar.

Vice President Joe Biden said "significant discussions" in private about the yuan with Hu's delegation showed him that the Chinese understand they must work on the currency dispute that is a major irritant between the United States and China.

"They indicate that they understand that -- that they have to work on it," he said. Asked whether Hu made any commitments, Biden replied: "Nothing specific."

Hu arrived in Chicago on Thursday evening, where he attended a dinner hosted by Mayor Richard Daley. Leaders of some of America's biggest companies, including Caterpillar, Boeing, JP Morgan Chase, Motorola Solutions and Hyatt Hotels, were among the 500 dinner guests.

In a speech focusing on the growing trade relationship, Hu urged the United States to "relax its control on technological exports" to China and called for a "level playing field" for Chinese companies competing in the U.S. market.

Chicago was Hu's only stop stop outside Washington. Over 300 Chicago-area businesses have a presence in China, while China is a big buyer of Midwest crops, automobiles, steel, aerospace equipment and pharmaceuticals.

DO BETTER ON RIGHTS

In morning meetings with Hu in Washington, members of Congress zeroed in on human rights and trade to underscore the huge gaps between Beijing and Washington.

"Chinese leaders have a responsibility to do better and the United States has a responsibility to hold them to account," John Boehner, the new Republican speaker of the House of Representatives, said in a statement after meeting Hu.

Analysts have called Hu's state visit the most significant by a Chinese leader in 30 years given China's growing military and diplomatic clout. But it comes at a time of strains over everything from economic policy and climate change to the nuclear ambitions of North Korea and Iran.

Two weeks before Hu's visit, U.S. Defense Secretary Robert Gates warned that advances by China's military in cyber and anti-satellite warfare technology could challenge U.S. forces in the Pacific. China also ran a test flight of a new stealth fighter and unveiled advances in anti-ship ballistic missiles.

Underlining China's importance to the global economy, data on Thursday showed its annual growth quickened in the fourth quarter of last year to 9.8 percent, defying expectations of a slowdown.

U.S. lawmakers said they urged Hu to take a stronger line on North Korea, hoping to use Beijing's influence over Pyongyang to ease tensions on the Korean peninsula and resume aid-for-disarmament talks.

Obama persuaded Hu to take a harder stance by warning that Washington would redeploy its forces in Asia if China did not step up pressure on North Korea, the New York Times reported, quoting a senior U.S. official.

YUAN "SUBSTANTIALLY UNDERVALUED"

As U.S. voter anger simmers with unemployment riding above 9 percent, lawmakers have threatened new tariffs to punish Beijing for policies that critics say undervalue the yuan by up to 40 percent against the dollar.

In the past week, China's central bank has repeatedly set the mid-point for the yuan at record highs in keeping with a policy of strengthening it during important diplomatic events. But China has resisted demands for faster appreciation.

While House lawmakers skipped the currency question in their meeting with Hu, Senate Majority leader Harry Reid did raise it with the Chinese leader, an aide said.

And the U.S. Treasury maintained the pressure, with Assistant Treasury Secretary Charles Collyns saying Beijing has kept the yuan "substantially undervalued."

Rick Larsen, the Democratic co-chairman of the bipartisan U.S.-China Working Group in the House, said China must get serious about improving U.S. access to its huge domestic market and allowing the yuan to rise.

"This puts U.S. companies at a disadvantage and unfairly tilts the playing field toward domestic Chinese companies," he said in a statement.

NEW CHAPTER

State media in China lapped up the pomp of the visit but largely avoided mention of Wednesday's rare news conference by the two presidents, where Hu was peppered with questions about the yuan and human rights.

Newspapers splashed photos of Hu with Obama across their front pages, with headlines touting a "new chapter in relations" after the $45 billion in deals that seemed aimed at quelling anti-Chinese sentiment in the United States.

The Washington Post in its lead editorial lambasted Obama for what it said was his lack of candor when asked about human rights by reporters at the joint press conference.

Obama, not Hu, "responded in a perfunctory manner, offered excuses for Beijing and concluded that disagreement on human rights 'doesn't prevent us from cooperating in these other critical areas,'" the Post said.

Neither Boehner nor Reid attended Wednesday's White House dinner for Hu, who was called "a dictator" by the Senate majority leader in an interview this week. Senate Republican leader Mitch McConnell skipped the Hu visit entirely.

Senator John McCain, the 2008 Republican presidential candidate, and former Democratic House speaker Nancy Pelosi led the effort to put pressure on Hu over human rights in their meetings, congressional aides said, illustrating the bipartisan nature of concern over China's record.

(Writing by Paul Eckert; Additional reporting by Steve Holland, Rick Cowan, Susan Cornwell and Mark Felsenthal in Washington; Andrew Stern in Chicago, Sui-Lee Wen, Kevin Yao, Ben Blanchard, Sabrina Mao and Michael Martina in Beijing and Chen Yixin in Shanghai; Editing by Anthony Boadle)

pengalaman pertama


MUSLIM (kiri) sambil dibantu rakan pertahanan yang lain cuba menyekat kemaraan penyerang Thailand pada aksi persahabatan di Bangkok, semalam.


SKUAD bola sepak Olimpik Malaysia, Harimau Muda A tewas 1-2 kepada skuad Olimpik Thailand pada aksi persahabatan yang berlangsung di Stadium Rajamangala, Bangkok petang semalam.

Ketinggalan 0-1 pada minit ke-19, skuad muda negara itu berjaya menyamakan kedudukan menerusi penyerang gantian berusia 18 tahun, Syahrul Azwari Ibrahim pada minit ke-74.

Namun kesilapan kapten, Muslim Ahmad menahan bola dengan kemas menyebabkan ia berjaya dicuri pemain Thailand yang terus merembat kencang menewaskan penjaga gol, Izham Tarmizi Roslan pada minit ke-86.

Justeru, jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee menganggap, beberapa kelemahan dikenal pasti menerusi perlawanan semalam yang diharap dapat diperbaiki menjelang pusingan pertama kelayakan Olimpik bertemu Pakistan.

"Kita tak beraksi dengan baik pada babak pertama tetapi berjaya memperbaikinya pada babak kedua menerusi permainan menyerang sehingga mendapat gol penyamaan.

"Namun kesilapan pada minit terakhir perlawanan menyebabkan kita tewas. Sepatutnya kita boleh mengikat Thailand.

"Apa pun para pemain dapat pengajaran bahawa perlawanan peringkat domestik cukup berbeza dengan perlawanan antarabangsa seperti ini.

"Tidak dinafikan Thailand beraksi baik dan majoriti pemain mereka juga berkualiti. Tapi tak banyak beza sangat antara kedua-dua pasukan," kata Kim Swee ketika dihubungi Kosmo! di Bangkok selepas perlawanan.

Skuad Harimau Muda A kembali ke tanah air hari ini sebelum berlepas pula ke Singapura pada Ahad untuk aksi persahabatan menentang skuad Olimpik Singapura di Stadium Jalan Besar, Isnin ini.

"Saya harap kita dapat menggunakan sepenuhnya peluang bertemu Singapura nanti dengan mempamerkan aksi lebih baik dan positif," tambah Kim Swee.

Untuk pertemuan menentang Pakistan pada 23 Februari di Cheras dan 9 Mac di Lahore, skuad negara bagaimanapun akan diperkuat beberapa 'pemain luar' seperti Khairul Fahmi Che Mat (Kelantan), Ahmad Fakri Saarani (Negeri Sembilan) serta Ahmad Shakir Md. Ali dan Faizal Abu Bakar (Kedah).


Wednesday, January 19, 2011

piala asia memang hebat

pemain kita perlu melihat corak pemainan pasukan asia di kejohanan piala asia..mutu pemainan pasukan asia makin hari makin meningkat contohnya jepun , china dan uzbekistan..pemainan mereka sangat laju sehingga saya melihat macam permainan piala eropah..tidak dinafikan banyak negara asia menghantar pemain mereka

Saturday, January 15, 2011

jepun hebat

smlm dah terbukti bahawa jepun ada kelas yang tersendiri dalam piala asia..mereka merupakan pasukan yang terhebat di asia sehingga banyak negara ingin menewaskan pasukan tersebut dalam piala asia..pasukan negara harus belajar daripada jepun dalam proses pembentukan pasukan atau liga yang mantap..jika kita ingin menewaskan sesuatu pasukan atau menjadi juara piala asia..kita mesti membuat rancangan bagaimana nak tewaskan sesuatu pasukan dan bukannya meniru pasukan tersebut.kita boleh bagaimana england mempunyai liga terhebat di dunia tetapi mereka tidak memjadi juara dunia pun walaupun sudah menjadi sekali juara dunia pada tahun 1960an..selepas itu tiada lagi.dan kita lihat bagaimana negara jiran england dieropah mengambil kesempatan ke atas england..semoga pasukan kita menaikkan imej bola sepak di mata dunia

Monday, January 10, 2011

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Bera, Pahang



Permohonan adalah dipelawa daripada Warga Malaysia ( keutamaan kepada Rakyat Negeri Pahang ) yang berkelayakan bagi mengisi jawatan-jawatan berikut :-

  1. Penolong Pegawai Tadbir Gred N27 (1 jawatan)
  2. Penolong Akauntan Gred W27 (1 jawatan)
  3. Juruteknik Awam Gred J17 (1 jawatan)
  4. Juruteknik Perancang Bandar dan Desa Gred J17 (1 jawatan)
  5. Juruteknik Landskap Gred J17 (1 jawatan)
  6. Pembantu Penguatkuasa Gred N17 (3 jawatan)
  7. Pembantu Tadbir (Perkeranian / Operasi) Gred N17 (1 jawatan)
  8. Pembantu Penilaian Gred W17 (1 jawatan)
  9. Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W17 (1 jawatan)
  10. Pembantu Am Pejabat Gred N1 (1 jawatan)
  11. Pemandu Kenderaan Gred R3 (1 jawatan)
  12. Pekerja Awam Gred R1 (1 jawatan)

Untuk keterangan lanjut, sila muatturun :

  1. Iklan Jawatan Kosong
  2. Borang Permohonan (PERCUMA)

Tarikh tutup permohonan pada 14 Januari 2011


cinta yang amat pening...

kadang-kadang aku tidak paham apa yang dia nak. aku dah bagi sepenuh jiwa dan raga terhadapnya. apa yang dimahu aku cuba ikut tanpa rasa kecewa dan marah. biarpun didalam hati rasa nak meletup perasaan kat si dia..aku cuba bertolak ansur kepada si dia bahawa aku mengambil berat kepada si dia.walaupun setiap perkataan dia adalah doa kat aku.aku biar sahaja kerana aku cintakan kepada si dia..setiap hari aku berdoa kepada tuhan supaya si dia membuka hati dengan ikhlas. aku sangat sayang kepada si dia walaupun aku adalah ihsan yang hina dan tidak berguna daripada pandangan mata si dia.namun aku redha bahawa satu hari nanti aku akan dapat kasih sayang daripada si dia..aku juga mahu manja dan mesra dengan si dia.walaupun terdapat halangan.namun aku tetap sabar dengan tingkah laku si dia..aku juga mahu makan masakan si dia dengan rasa gembira..tidak mahu rasa pening kepala , rasa susah hati..apa kemahuan si dia aku wajib ikut sebab si dia adalah segala-segalanya bagi aku..aku rindu belaian si dia walaupun aku sedar aku tidak layak lagi..tapi sebagai manusia aku perlukan benda itu..setiap kali aku aku solat aku minta kebaikan terhadapnya...fahami lah aku.

Saturday, January 8, 2011

liga m perlu pemain import

Tahun 2010 ada tahun yang bermakna bagi persatuan bola sepak malaysia. ini kerana tahun tersebut malaysia telah menjadi juara dalam kejohanan aff cup.sebagai rakyat malaysia tidak kira melayu, cina atau india..kita sepatutnya menyokong pasukan kebangsaan ini..kecemerlangan dalam bola sepak tidak melalui tempoh yang pendek.ini kerana malaysia menjadi juara dalam tempoh 14 tahun dan kemuncak kejayaan adalah masa 20 tahun selepas liga kita mengambil pemain import..
oleh itu persatuan negeri jangan tergesa-gesa dalam mengambil pemain import...ini kerana pemain import memerlukan perbelanjaan yang tinggi..contohnya gaji mereka , imbuhan dan tempat tinggal...klu sebulan gaji mereka dibayar puluhan ribu lebih baik diberi kepada anak tempatan...itu pun klu pemain import 2 bagus dan bagaimana jika pemain 2 tidak bagus. persatuan negeri sepatutnya lebih berani dalam mencuba nasib dalam pertandingan liga juara-juara asia dan asean..biar kalah dulu dan menerima pengalaman berbanding takut untuk bermain kerana tiada pemain import untuk bersaing. contohnya juara dan naib juara liga super bermain di liga juara-juara asia dan tempat ketiga dan keempat bermain di liga juara asean.ini akan menambahkan keyakinan kepada pemain tempatan untuk bermain dengan lebih bagus..ini juga akan dapat membentuk pasukan malaysia yang lebih bagus...oleh itu kita sebagai rakyat malaysia tidak akan menanti dengan lebih lama untuk mencabar pasukan asia dan dunia

Thursday, January 6, 2011

tempe

siapa pernah makan tempe...bagaimana rasanya...
klu makan tempe goreng mst rasa beh.Tempe berpotensi untuk digunakan melawan radikal bebas, sehingga dapat menghambat proses penuaan dan mencegah terjadinya penyakit degeneratif (aterosklerosis, jantung koroner, diabetes melitus, kanker, dan lain-lain). Selain itu tempe juga mengandung zat antibakteri penyebab diare, penurun kolesterol darah, pencegah penyakit jantung, hipertensi, dan lain-lain.[11]
Komposisi gizi tempe baik kadar protein, lemak, dan karbohidratnya tidak banyak berubah dibandingkan dengan kedelai. Namun, karena adanya enzim pencernaan yang dihasilkan oleh kapang tempe, maka protein, lemak, dan karbohidrat pada tempe menjadi lebih mudah dicerna di dalam tubuh dibandingkan yang terdapat dalam kedelai. Oleh karena itu, tempe sangat baik untuk diberikan kepada segala kelompok umur (dari bayi hingga lansia), sehingga bisa disebut sebagai makanan semua umur.
Dibandingkan dengan kedelai, terjadi beberapa hal yang menguntungkan pada tempe. Secara kimiawi hal ini bisa dilihat dari meningkatnya kadar padatan terlarut, nitrogen terlarut, asam amino bebas, asam lemak bebas, nilai cerna, nilai efisiensi protein, serta skor proteinnya.
Beberapa penelitian menunjukkan bahwa zat gizi tempe lebih mudah dicerna, diserap, dan dimanfaatkan tubuh dibandingkan dengan yang ada dalam kedelai. Ini telah dibuktikan pada bayi dan anak balita penderita gizi buruk dan diare kronis.
Dengan pemberian tempe, pertumbuhan berat badan penderita gizi buruk akan meningkat dan diare menjadi sembuh dalam waktu singkat. Pengolahan kedelai menjadi tempe akan menurunkan kadar raffinosa dan stakiosa, yaitu suatu senyawa penyebab timbulnya gejala flatulensi (kembung perut).
Mutu gizi tempe yang tinggi memungkinkan penambahan tempe untuk meningkatkan mutu serealia dan umbi-umbian. Hidangan makanan sehari-hari yang terdiri dari nasi, jagung, atau tiwul akan meningkat mutu gizinya bila ditambah tempe.
Sepotong tempe goreng (50 gram) sudah cukup untuk meningkatkan mutu gizi 200 g nasi. Bahan makanan campuran beras-tempe, jagung-tempe, gaplek-tempe, dalam perbandingan 7:3, sudah cukup baik untuk diberikan kepada anak balita

Wednesday, January 5, 2011

Tun Mahathir janggal diinterviu Siti Nurhaliza



TUN Dr. Mahathir ketika ditemu bual Siti Nurhaliza di Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA – Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengaku berasa janggal apabila ditemu bual oleh penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin sebagai salah seorang tetamu dalam program bual bicara pertama artis itu yang diberi nama Siti.

Tokoh negarawan berusia 85 tahun itu berkata, beliau sebelum ini hanya mendengar Siti Nurhaliza menyanyi ketika mengadakan persembahan pentas.

“Ini merupakan kali pertama saya ditemu bual oleh Siti. Saya rasa ganjil sikit. Namun, saya dapati dia sangat fasih sewaktu mengendalikan program pertamanya ini.

“Malah, saya nampak dia cepat dan mahir menjadi seorang pengacara dengan melontarkan soalan-soalan yang bernas,” jelasnya ketika ditemui pada rakaman episod pertama Siti di Filem Negara Malaysia di sini semalam.

pulau tioman




This is the island of Tioman is the focus of the visitors to Pahang ..Pulau Tioman is a marine park for the country malaysia .. anyone who went to the island will feel calm and free .. because you can do everything on the island ni either bath or sini.penduduk diving in Tioman is a tourist-friendly people .. you will not feel awkward when they are here. all facilities are here .. a trip to Pulau Tioman for 2hour ferry ride from cape gemok in rompin.klu anyone who wants togo through to catch a bus kuantan kuantan. a variety of hotels inteket, Salang and tiles. if you want to go to Pulau Tioman is the trip between the months of Feb to oktober.ini because it's not the rainy season in which the ferry can go to the island.


Jawatan Kosong di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia





Sejajar dengan tanggungjawab sebagai pemangkin kepada kecemerlangan industri perfileman Malaysia, FINAS berusaha melaksanakan pelbagai transformasi untuk melangkah ke Persada Dunia. Bagi memenuhi matlamat tersebut, FINAS menjemput warganegara Malaysia yang berkelayakan, berpengalaman dan berminat dalam bidang perfileman serta berdedikasi bagi mengisi kekosongan jawatan yang bertaraf tetap seperti berikut:

PENGAMBILAN SECARA PEMBEKAL KHIDMAT(Melalui satu Perjanjian/Kontrak dari setahun ke setahun berdasarkan keperluan)

1. PENYUNTING VIDEO (EDITOR)

2. OPERATOR FILM SCANNER

3. ANIMATOR

4. PENGGRED WARNA (COLOUR GRADER)

5. EKSEKUTIF PEMASARAN

CARA MEMOHON

(a) Permohonan hendaklah dibuat dengan menggunakan borang PKFNM 1/96 yang boleh diperolehi secara percuma dari Unit Pengurusan Sumber Manusia, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia, Kompleks Studio Merdeka, Jalan Hulu Kelang, 68000 Ampang, Selangor (Tel: 03-41041300) atau dari laman webhttp://www.finas.gov.my. Borang salinan pendua boleh digunakan.

(b) Semua permohonan hendaklah disertakan dengan 'resume' dan sekeping gambar terbaru berukuran pasport, salinan Sijil Kelahiran, salinan Kad Pengenalan, salinan Sijil Persekolahan dan kelulusan serta dokumen-dokumen lain yang berkaitan. Semua salinan dokumen mesti disahkan.

ALAMAT DAN TARIKH TUTUP PERMOHONAN

(a) Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar dengan menulis nama jawatan yang dipohon di sebelah atas kiri sampul surat denganHURUF BESAR dan dialamatkan kepada :

Ketua Pengarah
Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia
Kompleks Studio Merdeka, Jalan Hulu Kelang
68000 Ampang, Selangor
(u.p.: Unit Pengurusan Sumber Manusia)

(b) Tarikh tutup: 7 Januari 2010

CATATAN AM

(a) Hanya pemohon-pemohon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk temuduga.

(b) Segala perbelanjaan bagi menghadiri temuduga jawatan ini ditanggung sepenuhnya oleh pemohon.

(c) Pemohon-pemohon yang tidak menerima jawapan/maklumat selepas enam (6) bulan dari tarikh tutup iklan hendaklah menganggap permohonan mereka tidak berjaya.

Borang Permohonan Jawatan di FINAS 1
Borang Permohonan Jawatan di FINAS

Jawatan Kosong di Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (PERDA)





JAWATANKUMPULANGRED
1. Pegawai TadbirPengurusan & ProfesionalN41
2. Pegawai Latihan Vokasional (Kejuruteraan)Pengurusan & ProfesionalJ41
3. Pegawai Pendidikan Pengajian TinggiPengurusan & ProfesionalDH41
4. Pegawai Teknologi MaklumatPengurusan & ProfesionalF41
5. Penolong Pegawai Latihan VokasionalSokonganJ29
6. Juruteknik Perancang Bandar & DesaSokonganJ17
7. Pembantu Tadbir (Perkeranian & Operasi)SokonganN17

Tarikh Tutup Permohonan adalah pada 17 Januari 2011 (Isnin)

Muat Turun Syarat-Syarat Jawatan Kosong Sekarang

Muat Turun Borang Permohonan Sekarang


PM bangga skuad negara




SATU majlis makan tengah hari bagi meraikan para pemain dan pegawai skuad bola sepak kebangsaan akan diadakan di Putrajaya, Rabu ini.


SATU majlis makan tengah hari bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak bakal diadakan bagi meraikan kejayaan skuad bola sepak kebangsaan yang muncul juara Kejohanan Piala Suzuki AFF 2010, Rabu ini.
Perkara tersebut disahkan oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dalam satu sidang media di pejabatnya di Putrajaya semalam.
Menurut Shabery, majlis tersebut akan diadakan di kediaman rasmi Perdana Menteri di Sri Perdana, Putrajaya.
"Susulan kejayaan skuad bola sepak kebangsaan menjuarai Piala Suzuki AFF, Kabinet telah bersetuju untuk mengadakan satu majlis makan tengah hari bagi meraikan pemain-pemain serta pegawai pasukan," jelas Shabery.
Jelas Shabery lagi, pada majlis itu nanti, Perdana Menteri akan mengumumkan sendiri ganjaran yang bakal diberikan kepada skuad bola sepak kebangsaan di atas kejayaan yang mereka lakarkan itu.
Ternyata, kejayaan yang dilakarkan skuad bola sepak kebangsaan sememangnya wajar diberikan penghargaan bukan sahaja daripada pihak kerajaan tetapi sektor swasta juga turut dialu-alukan.
Apa tidaknya, selepas 14 tahun menanti, akhirnya trofi berprestij di Asia Tenggara itu singgah juga di bumi Malaysia sejak ia mula diperkenalkan pada tahun 1996 di Singapura.
Kejayaan skuad negara yang dibimbing K. Rajagobal itu hadir selepas mencatatkan kemenangan secara agregat 4-2 ke atas Indonesia pada aksi final yang dijalankan secara timbal balik pada 26 dan 29 Disember 2010 yang lalu.

Panama dance