Posts

Showing posts from January, 2011

Cara Pikat Hati Wanita

Image
Terdapat beberapa cara untuk memikat wanita, ia bergantung pada cara masing-masing. Ada cara ‘Gentlemen’ dan cara paling tidak berkesan ialah cara tidak ‘Gentlemen’ langsung. Jika anda tengah lepak di tepi tembok atau di kedai kopi sambil “pheeweet” sana sini,” Hai! Kak Long nak pergi mana tu”, lebih baik berdiam diri sahaja. Memang ia akan membuatkan orang dipersekitaran anda meluat dengan anda. Ia sebenarnya tidak menggambarkan ke maskulinan seorang lelaki, percaya lah nasihat TL.Hari ini kami akan memberi tips ‘pintas’ berkesan bagaimana anda boleh memikat wanita dan pada masa yang sama tidak membuang masa anda memikat wanita yang tidak berminat dengan anda.
Sekiranya pada suatu hari anda berjalan dan terserempak dengan wanita yang boleh dikatakan ‘hot’ dan anda fikir tidak mungkin anda akan dapat dia, sebenarnya sangkaan anda itu mungkin meleset. Kerana anda kena pegang satu prinsip, belum cuba belum tahu.Tips 1Tindakan pertamanya ialah anda mesti perhatikan dahulu pergeraka…

liga super dah bermula

rasa xsbr bila nak lihat pemainan liga tempatan kita..nak tahu siapa yang lebih hebat..
ada kah kuasa bola dari pantai timur lagi atau sebaliknya..marilah kita semua ke stadium negeri masing-masing untuk melihat pemain bola sepak bermain samaada dalam taraf kampung atau antarabangsa..ini berikutan daripada kejayaan pasukan negara dalam memenangi piala AFF yang menbangkitkan semangat peminat-peminat bola sepak untuk datang ke stadium..jikalau pemain pasukan negeri bermain dengan bagus akan menyebabkan peminat datang ke sana sehingga dapat menaikkan semangat..pada musim ini tidak boleh dikatakan pasukan selangor atau kelantan akan menjuarai liga super atau piala malaysia kerana semua pasukan telah mengambil pemain muda dalam pasukan mereka..contohnya harimau muda A, walaupun mereka masih muda tetapi mereka sudah menimba pegalaman beraksi di luar negara.mereka sudah mula bersaing dengan pasukan luar yang tubuh mereka lebih besar dan laju dari segi perlawanan..semoga mereka selamat brjuang

sesiapa yang berminat..

Pendudukan Jepun dan Ekonomi Tanah Melayu

Isi-isi penting
. Kepentingan Tanah Melayu kepada Jepun
. Keadaan ekonomi Tanah Melayu semasa pendudukan Jepun
. Polisi-polisi ekonomi Jepun di Tanah Melayu
. Pengukuran sumbangan Jepun dalam memajukan ekonomi Tanah Melayu

Kepentingan Tanah Melayu kepada Jepun
. Memperbaiki kelengkapan tentera yang rosak dan menjadi pusat simpanan senjata.
. Menyediakan sumber bekalan tentera.
. Mendapatkan sumber bahan mentah bagi memenuhi keperluan industri Jepun. Jepun sebagai sebuah kuasa imperialisme Timur datang ke Tanah Melayu adalah disebabkan oleh aspek-aspek yang berikut:

A. INDUSTRI:
Untuk mendapatkan bahan mentah dan memasarkan barangan keluaran mereka setelah semua kuasa besar seperti Inggeris, Perancis, Amerika Syarikat, dan Belanda sepakat untuk menghalang Jepun mengembangkan ekonominya.

B. POLITIK:
Bagi memecahkan monopoli kuasa barat yang menguasai wilayah Timur yang mengawal pengembangan ekonomi dan politik untuk kepentingan kuasa mereka dan rakan-rakan …

CHELSEA have failed with a stunning £52million swoop for Sergio Aguero and Diego Godin, claim Atletico Madrid.

The Spaniards insist the Blues offered that amount but they are refusing to sell either Argentina hitman Aguero or Uruguay's Godin. Real Madrid also tried to nab Aguero, 22, by meeting his £38million get-out clause - but they too were turned away by their La Liga rivals. Aguero has bagged 89 goals in 217 games for Atletico, while 24-year-old defender Godin has 43 international caps and three goals. Atletico general director Miguel Angel Gil Marin said: "Yesterday I received an offer of £38m from Real Madrid for Aguero and I said 'no'. "This very week Chelsea were giving me £52m for him and Godin and I told them exactly the same thing. "I won't negotiate the sale of Aguero with Real Madrid or any other club - not now and not in the summer, either."

bila hujan..

Image
kepada sesiapa yang ingin kongsi pandangan dengan aku pasal hal bila memandu ketika hujan blh lah kongsi pengalaman di blog aku..ini kerana berbagai pandangan yang aku terima daripada kawan-kawan aku bila memandu ketika hujan..contohnya bila kita melalui kawasan air ketika jangan tekan brek ini kerana akan menyebabkan sistem brek tidak akan berfungsi..aku pun tidak berapa reti sangat.apa yang aku luahkan ini adalah daripada pandangan orang...klu memandu ketika hujan hendak membawa bawah dari 100km/j.ini kerana apabila kita membawa kereta lebih daripada hadlaju akan menyebabkan kita mengalami kemalangan. pada musim perayaan tahun baru cina ini.kita hendaklah ingat kepada orang yang tersayang ketika memandu..pasti semua jalan raya di malaysia akan penuh dengan kenderaan pada musim ini..jikalau ingin ke pantai timur dijangka hujan akan turun sehingga musim perayaan tahun baru cina.

zaman sekarang bahaya

aku geram betul bila nama aku digunakan oleh pihak lain dalam urusan diaorang..dahlah pakai nama aku..lepas 2 pihak yang berkenanan cari aku pulak.. sedang kan aku xada pun barang diaorang..contohnya adik aku..pihak bank cakap dia ada pinjaman tapi adik aku nafikan..begitu juga ayah aku, siap ayah aku maki diaorang balik..klu ayah aku pinjam dah lama aku minta sikit dia duit..tapi xada pun. ayah aku suruh diaorang bawa kes ini kat mahkamah. zaman sekarang kena jaga samaada ic , fon semua cara diaorang blh dapatkan peribadi kita..sepatutnya kerajaan kena kawal sikit hal-hal macam ini.aku bukan nak kutuk kerajaan tapi bila nama kita disenarai hitamkan oleh bank ke apa ke..susah kita nak buat pinjaman atau nak niaga... kadang -kala masyarakat luar yang guna peribadi kita..klu berlaku kes bunuh macam mana..itu klu ic hilang..polis akan cari ic dulu..masa itu kita sudah kena belasah teruk..lebih baik kita berhati-hati sekarang.jangan mudah caya kat orang di samping kita

Fairuz’s selection based purely on merit, says Syed Zainal

ALENCE (France): The naming of Malaysian Fairuz Fauzy as the reserve driver for F1 team Lotus Renault GP is not a marketing or patriotic gimmick, insist the team’s backers Proton.Proton managing director Datuk Syed Zainal Abidin Tahir, who is in France to witness the Proton Motorsports Rally Team in action for the Monte Carlo Rally, said that Fairuz’s selection was based purely on merit.“We have seen and learnt how things have gone terribly wrong when a driver is hired based on non-competitive reasons,” he said yesterday.“Fairuz has the needed experience, having competed at various levels, including GP2 races. Lotus Renault GP moved in to sign him when we found out that Lotus Racing were releasing him.”Syed Zainal added that Fairuz would have his work cut out for him in Lotus Renault GP and would have to prove his worth, just like any other member of the team.“Just because Fairuz is a Malaysian does not mean that he will have it easy or that the path is clear for him to take up one of…

Hu rapped by U.S. Congress, assures China is no threat

Image
WASHINGTON/CHICAGO (Reuters) - Chinese President Hu Jintao got an earful from U.S. lawmakers on North Korea and human rights on Thursday, but tried to assure the United States that China's military and trade policies were not a threat.China's President Hu Jintao delivers remarks to the U.S.-China Business Council in Washington, January 20, 2011. (REUTERS/Jim Young) Hu wrapped up the Washington leg of a four-day state visit with a call on leaders of the U.S. Congress and a speech to businessmen that stressed China-U.S. collaboration and played down disputes between the world's top two economies."We do not engage in an arms race or pose a military threat to any country. China will never seek hegemony or pursue an expansionist policy," he told a gathering hosted by the U.S.-China Business Council.On trade, Hu highlighted figures that showed that cheap Chinese exports had saved American consumers $600 billion over the past decade and said his country has become the bi…

pengalaman pertama

Image
MUSLIM (kiri) sambil dibantu rakan pertahanan yang lain cuba menyekat kemaraan penyerang Thailand pada aksi persahabatan di Bangkok, semalam.
SKUAD bola sepak Olimpik Malaysia, Harimau Muda A tewas 1-2 kepada skuad Olimpik Thailand pada aksi persahabatan yang berlangsung di Stadium Rajamangala, Bangkok petang semalam.Ketinggalan 0-1 pada minit ke-19, skuad muda negara itu berjaya menyamakan kedudukan menerusi penyerang gantian berusia 18 tahun, Syahrul Azwari Ibrahim pada minit ke-74.Namun kesilapan kapten, Muslim Ahmad menahan bola dengan kemas menyebabkan ia berjaya dicuri pemain Thailand yang terus merembat kencang menewaskan penjaga gol, Izham Tarmizi Roslan pada minit ke-86.Justeru, jurulatih Harimau Muda A, Ong Kim Swee menganggap, beberapa kelemahan dikenal pasti menerusi perlawanan semalam yang diharap dapat diperbaiki menjelang pusingan pertama kelayakan Olimpik bertemu Pakistan."Kita tak beraksi dengan baik pada babak pertama tetapi berjaya memperbaikinya pada babak kedu…

piala asia memang hebat

pemain kita perlu melihat corak pemainan pasukan asia di kejohanan piala asia..mutu pemainan pasukan asia makin hari makin meningkat contohnya jepun , china dan uzbekistan..pemainan mereka sangat laju sehingga saya melihat macam permainan piala eropah..tidak dinafikan banyak negara asia menghantar pemain mereka

jepun hebat

smlm dah terbukti bahawa jepun ada kelas yang tersendiri dalam piala asia..mereka merupakan pasukan yang terhebat di asia sehingga banyak negara ingin menewaskan pasukan tersebut dalam piala asia..pasukan negara harus belajar daripada jepun dalam proses pembentukan pasukan atau liga yang mantap..jika kita ingin menewaskan sesuatu pasukan atau menjadi juara piala asia..kita mesti membuat rancangan bagaimana nak tewaskan sesuatu pasukan dan bukannya meniru pasukan tersebut.kita boleh bagaimana england mempunyai liga terhebat di dunia tetapi mereka tidak memjadi juara dunia pun walaupun sudah menjadi sekali juara dunia pada tahun 1960an..selepas itu tiada lagi.dan kita lihat bagaimana negara jiran england dieropah mengambil kesempatan ke atas england..semoga pasukan kita menaikkan imej bola sepak di mata dunia

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Bera, Pahang

Image
Permohonan adalah dipelawa daripada Warga Malaysia ( keutamaan kepada Rakyat Negeri Pahang ) yang berkelayakan bagi mengisi jawatan-jawatan berikut :-Penolong Pegawai Tadbir Gred N27 (1 jawatan)Penolong Akauntan Gred W27 (1 jawatan)Juruteknik Awam Gred J17 (1 jawatan)Juruteknik Perancang Bandar dan Desa Gred J17 (1 jawatan)Juruteknik Landskap Gred J17 (1 jawatan)Pembantu Penguatkuasa Gred N17 (3 jawatan)Pembantu Tadbir (Perkeranian / Operasi) Gred N17 (1 jawatan)Pembantu Penilaian Gred W17 (1 jawatan)Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W17 (1 jawatan)Pembantu Am Pejabat Gred N1 (1 jawatan)Pemandu Kenderaan Gred R3 (1 jawatan)Pekerja Awam Gred R1 (1 jawatan)Untuk keterangan lanjut, sila muatturun :Iklan Jawatan KosongBorang Permohonan (PERCUMA)Tarikh tutup permohonan pada 14 Januari 2011

cinta yang amat pening...

kadang-kadang aku tidak paham apa yang dia nak. aku dah bagi sepenuh jiwa dan raga terhadapnya. apa yang dimahu aku cuba ikut tanpa rasa kecewa dan marah. biarpun didalam hati rasa nak meletup perasaan kat si dia..aku cuba bertolak ansur kepada si dia bahawa aku mengambil berat kepada si dia.walaupun setiap perkataan dia adalah doa kat aku.aku biar sahaja kerana aku cintakan kepada si dia..setiap hari aku berdoa kepada tuhan supaya si dia membuka hati dengan ikhlas. aku sangat sayang kepada si dia walaupun aku adalah ihsan yang hina dan tidak berguna daripada pandangan mata si dia.namun aku redha bahawa satu hari nanti aku akan dapat kasih sayang daripada si dia..aku juga mahu manja dan mesra dengan si dia.walaupun terdapat halangan.namun aku tetap sabar dengan tingkah laku si dia..aku juga mahu makan masakan si dia dengan rasa gembira..tidak mahu rasa pening kepala , rasa susah hati..apa kemahuan si dia aku wajib ikut sebab si dia adalah segala-segalanya bagi aku..aku rindu belaian …

liga m perlu pemain import

Tahun 2010 ada tahun yang bermakna bagi persatuan bola sepak malaysia. ini kerana tahun tersebut malaysia telah menjadi juara dalam kejohanan aff cup.sebagai rakyat malaysia tidak kira melayu, cina atau india..kita sepatutnya menyokong pasukan kebangsaan ini..kecemerlangan dalam bola sepak tidak melalui tempoh yang pendek.ini kerana malaysia menjadi juara dalam tempoh 14 tahun dan kemuncak kejayaan adalah masa 20 tahun selepas liga kita mengambil pemain import.. oleh itu persatuan negeri jangan tergesa-gesa dalam mengambil pemain import...ini kerana pemain import memerlukan perbelanjaan yang tinggi..contohnya gaji mereka , imbuhan dan tempat tinggal...klu sebulan gaji mereka dibayar puluhan ribu lebih baik diberi kepada anak tempatan...itu pun klu pemain import 2 bagus dan bagaimana jika pemain 2 tidak bagus. persatuan negeri sepatutnya lebih berani dalam mencuba nasib dalam pertandingan liga juara-juara asia dan asean..biar kalah dulu dan menerima pengalaman berbanding takut untuk …

tempe

siapa pernah makan tempe...bagaimana rasanya...
klu makan tempe goreng mst rasa beh.Tempe berpotensi untuk digunakan melawan radikal bebas, sehingga dapat menghambat proses penuaan dan mencegah terjadinya penyakit degeneratif (aterosklerosis, jantung koroner, diabetes melitus, kanker, dan lain-lain). Selain itu tempe juga mengandung zat antibakteri penyebab diare, penurun kolesterol darah, pencegah penyakit jantung, hipertensi, dan lain-lain.[11]
Komposisi gizi tempe baik kadar protein, lemak, dan karbohidratnya tidak banyak berubah dibandingkan dengan kedelai. Namun, karena adanya enzim pencernaan yang dihasilkan oleh kapang tempe, maka protein, lemak, dan karbohidrat pada tempe menjadi lebih mudah dicerna di dalam tubuh dibandingkan yang terdapat dalam kedelai. Oleh karena itu, tempe sangat baik untuk diberikan kepada segala kelompok umur (dari bayi hingga lansia), sehingga bisa disebut sebagai makanan semua umur.
Dibandingkan dengan kedelai, terjadi beberapa hal yang menguntungkan pad…

Tun Mahathir janggal diinterviu Siti Nurhaliza

Image
TUN Dr. Mahathir ketika ditemu bual Siti Nurhaliza di Petaling Jaya semalam.
PETALING JAYA – Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengaku berasa janggal apabila ditemu bual oleh penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin sebagai salah seorang tetamu dalam program bual bicara pertama artis itu yang diberi nama Siti.Tokoh negarawan berusia 85 tahun itu berkata, beliau sebelum ini hanya mendengar Siti Nurhaliza menyanyi ketika mengadakan persembahan pentas.“Ini merupakan kali pertama saya ditemu bual oleh Siti. Saya rasa ganjil sikit. Namun, saya dapati dia sangat fasih sewaktu mengendalikan program pertamanya ini.“Malah, saya nampak dia cepat dan mahir menjadi seorang pengacara dengan melontarkan soalan-soalan yang bernas,” jelasnya ketika ditemui pada rakaman episod pertama Siti di Filem Negara Malaysia di sini semalam.

pulau tioman

Image
This is theislandofTiomanis the focus ofthe visitors toPahang..Pulau Tiomanisa marine parkfor the countrymalaysia..anyone whowentto the islandwillfeel calmand free..becauseyou cando everythingon the islandnieitherbath orsini.pendudukdivingin Tiomanisa tourist-friendlypeople..you will not feelawkwardwhen they arehere.allfacilitiesare here..a trip toPulau Tiomanfor 2hourferry ridefromcapegemokinrompin.kluanyone who wants togothroughtocatch a buskuantankuantan.a varietyof hotelsinteket,Salangandtiles.if you wanttogo toPulau Tiomanis thetrip between themonths ofFeb tooktober.inibecauseit's notthe rainy seasonin whichthe ferrycan go tothe island.
Image
Jawatan Kosong di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia



Sejajar dengan tanggungjawab sebagai pemangkin kepada kecemerlangan industri perfileman Malaysia, FINAS berusaha melaksanakan pelbagai transformasi untuk melangkah ke Persada Dunia. Bagi memenuhi matlamat tersebut, FINAS menjemput warganegara Malaysia yang berkelayakan, berpengalaman dan berminat dalam bidang perfileman serta berdedikasi bagi mengisi kekosongan jawatan yang bertaraf tetap seperti berikut:PENGAMBILAN SECARA PEMBEKAL KHIDMAT(Melalui satu Perjanjian/Kontrak dari setahun ke setahun berdasarkan keperluan)1. PENYUNTING VIDEO (EDITOR)
2. OPERATOR FILM SCANNER
3. ANIMATOR

4. PENGGRED WARNA (COLOUR GRADER)

5. EKSEKUTIF PEMASARAN

CARA MEMOHON(a) Permohonan hendaklah dibuat dengan menggunakan borang PKFNM 1/96 yang boleh diperolehi secara percuma dari Unit Pengurusan Sumber Manusia, Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia, Kompleks Studio Merdeka, Jalan Hulu Kelang, 68000 Ampang, Selangor (Tel: 03-41041300) atau dari la…

PM bangga skuad negara

Image
SATU majlis makan tengah hari bagi meraikan para pemain dan pegawai skuad bola sepak kebangsaan akan diadakan di Putrajaya, Rabu ini.
SATU majlis makan tengah hari bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak bakal diadakan bagi meraikan kejayaan skuad bola sepak kebangsaan yang muncul juara Kejohanan Piala Suzuki AFF 2010, Rabu ini. Perkara tersebut disahkan oleh Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek dalam satu sidang media di pejabatnya di Putrajaya semalam. Menurut Shabery, majlis tersebut akan diadakan di kediaman rasmi Perdana Menteri di Sri Perdana, Putrajaya. "Susulan kejayaan skuad bola sepak kebangsaan menjuarai Piala Suzuki AFF, Kabinet telah bersetuju untuk mengadakan satu majlis makan tengah hari bagi meraikan pemain-pemain serta pegawai pasukan," jelas Shabery. Jelas Shabery lagi, pada majlis itu nanti, Perdana Menteri akan mengumumkan sendiri ganjaran yang bakal diberikan kepada skuad bola sepak kebangsaan di atas kejayaan yang m…

dosa besar

hina ibu bapa